مراسم افتتاحیه دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه، صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در خانه سالمندان بهار یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، هیأت داوران جشنواره، گروه های شرکت کننده و برخی از اهالی تئاتر استان در خانه سالمندان بهار آغاز به کار کرد.
در این مراسم برنامه های شاد و جذاب برای سالخوردگان اجرا شد که با تشویق حضار همراه بود و هر کدام به شیوه ای خوشحالی خود را از حضور هنرمندان در این جمع نشان می دادند.
رئیس حوزه هنری یزد در مراسم افتتاحیه جشنواره با اشاره به جایگاه والدین در اسلام و نقش آنان در زندگی فرزندان گفت: سالخوردگان برکت خانه ها هستند و نباید در خانه سالمندان باشند.
کوچک زاده افزود: هر چند خانه سالمندان مأمنی آرام و مناسب برای آسايش پيران روشن ضمير است، اما فرزندان باید وظيفه خود را در حق پدر و مادر به نحو شایسته ادا نموده و از این گنجینه های ارزشمند در کانون گرم خانواده نگهداری کنند چرا که آنان چراغ راه زندگی جوانان و نوجوانان جامعه ما هستند.
وی با بیان این که حضور ما در این مکان تلنگری به خودمان است، ادامه داد: هنرمندان می توانند گاهی اوقات با اجرای برنامه های شاد و مفرح برای سالمندان از آنان دلجویی نموده و زمینه خشنودی شان را فراهم کنند.
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به پیوند هنر تئاتر با جامعه و تأثیرگذاری آن بر مخاطب گفت: هنرهای نمایشی باید مروج اخلاق، دوستی و مهرورزی در جامعه باشد و نیازهای امروز خانواده ها را هنرمندانه منتقل کند.
کوچک زاده خاطر نشان کرد: به منظور ارج نهادن به مقام پیشکسوتان هنر، هر کدام از آثار این جشنواره به یکی از پیشکسوتان تئاتر استان تقدیم می گردد.
دبیر جشنواره تئاتر جوان سوره ماه، برگزاری این جشنواره را حرکتی در جهت کشف، پرورش و رشد استعدادهای هنری جوان عرصه تئاتر استان دانست و افزود: به فضل الهی این جشنواره از عصر امروز جمعه(16 مرداد) با اجرای دو نمایش در پلاتو حوزه هنری یزد آغاز می گردد.
کوچک زاده ادامه داد:در این رویداد شش نمایش از هنرمندان جوان و جویای نام استان در مدت سه روز با هم به رقابت می پردازند که اثر برگزیده به جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه در بیرجند معرفی می شود.
دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه از 16 تا 18 مرداد ماه در یزد در حال برگزاری است.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا